A kecsketej előnyei

Kecsketej előnyei a tehéntejjel szemben

  1. A kecsketejben lévő tejzsír sokkal apróbb zsírgolyócskák formájában van emulgeálva, mint a tehéntej esetében, ezáltal az emésztőenzimek számára hozzáférhetőbb, emészthetősége jobb. A tehéntejből készült vaj sárga, a kecsketejből készült vaj csaknem fehér. Ennek oka az, hogy míg a tehéntej ß-karotint tartalmaz, addig a kecsketej kész A vitamint.
  2. Vitamin tartalmáról HOST (1991) vizsgálatai számolnak be.

 

Eszerint:

  • B1 -vitaminból 60-80%-kal
  • B2 -vitaminból 80%-kal
  • B6 -vitaminból 600% -kal
  • D -vitaminból 400%-kal
  • A -vitaminból 400%-kal többet tartalmaz a tehéntejnél,
  • és Csapó vizsgálatai szerint több lenne az E-, C-, K vitamin is.

 

Itt kell megjegyeznem azt, hogy egyes kutatások szerint folsav tartalma csekély, ami a kecsketej hiányosságaként értelmezhető.
A kecsketejben lévő tejfehérjét vizsgálva azt találjuk, hogy a kecsketej az anyatejhez hasonló típusú kazeint tartalmaz, így az emészthetőség jobb a tehéntejnél.(Több mint 90%-os, szemben a tehéntej kb. 70%-s emészthetőségével.) Hiányzik belőle a tejallergiáért fehérje szegmens, ezáltal a tejallergiától szenvedők nagy része a kecsketejet megihatja. (Molnár 1996) Különlegessége még, hogy magas az esszenciális aminosav tartalma, így a vele együtt kisebb diaetikai értékű tápanyagok hasznosítása is javul.

Forrás >>

This entry was posted in Egyéb.